SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Monday, 2 April 2012

bintang berkilauan :)

assalamualaikum.. hee..
ok.. sebelum saya bercerita tentang hari terakhir saya di Chartis.. saya nak cerita.. apa yang berlaku hari ni..
ok.. make it short.. tadi saya pergi bank nak pergi rompak bersama papa saya
kemudian, ada sesuatu yang telah berlaku.. hahaha.. ok.. papa cakap.. saya ni seorang yang mudah panic *mana ada kan? :) 
nak dijadikan cerita.. bermula lahh drama percuma didalam kereta ==" ini memalukan.. then, papa tanya..

"kakak.. kenapa ni? dah dah.. papa tak buat apa apa pon.. tanya je.. jangan lahh rasa tertekan sangat.. nanti migrain.. susah.. papa tak tahu nak buat apa.. dah dah.. benda simple je ni.."

aku diam..
beberapa minit kemudian..

"dah lahhh.. adoiii.. papa tak reti nak pujuk orang.. dah dah.. ok.. sorry.. papa tak nak cakap dah.."
"hmm.. sejak bila anak sulung papa ni jadi macam anak bongsu? dah laaa.. kakak tak macam ni pon kan selama ni.. tiba tiba jadi sensitif sangat.. hahahaha"

ok fine.. saya malu sebab papa gelakkan saya.. saya kuat lah! =="

hari ni, saya puasa.. bila mama balik rumah.. mama tengok saya waktu saya salam dia.. kemudian dia tanya..

"kakak ok tak ni?"
"ok jelahh.. kenapa ma?"
"ouh.. tak ada pape.. saje tanya :) "

beberapa minit berlalu..

"mama.. kenapa beli bubur satu je? kakak pon nak :("
"eyh.. mama beli untuk orang yang puasa jelaa.."
"apa ni? kakak puasa lahh :("
"yeke? macam tak je.. hahaha"
"tak nak percaya kakak.. hmm.. tape lahhh"

waktu nak berbuka.. 
disebabkan aku tak makan mr udang dan mr sotong.. so, opah sediakan lauk khas untuk aku.. ayam kuning ayam masak lemak cili padi  :)

semasa makan.. mama tanya..

"kakak.. kenapa ada orang mengadu kat mama.. ada orang tu menangis teresak esak dalam kereta waktu nak pergi bank?"
"tak tahu!"


-malu-

No comments: