SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Monday, 17 September 2012

aku dan malam

awan yang berarak,
hadir dan menutupi bulan itu
bulan yang indah
walaupun ianya hanya kelihatan samar
seperti ingin bersembunyi 
dan melarikan diri dari aku, si pencinta bulan
ku sangkakan ku mampu menikmati keindahan pemandangan itu
tetapi
hujan yang hadir menemani malam malamku yang dingin
tatkala pena dijari menari nari diatas kertas
ku terfikir
alangkah bertuahnya aku kerana 
aku masih diberi peluang daripada Dia untuk menikmati keindahan dunia
walaupun malam malamku kini hanya ditemani malam yang suram
tetapi aku tahu,
ada suatu ketikanya
aku akan dapat melihat cahaya keindahan itu
suatu hari nanti :')

9.30pm
17 Sept 2012

assalamualaikum
mesti macam pelik kan kenapa tiba tiba malam ni bersajak bagai
lol :P
aku ni minah yang brutal tapi ada taman bunga di hati *tutup muka*
sebenarnya, tiba tiba je ni.. secara tak sengaja.. waktu tengah study ekonomi.. tiba tiba ada idea.. hahahaha
walaupun ayat dia macam apa je.. tapi, tak apa laa.. hohoho :))
mungkin sajak ni berkisar tentang apa yang aku rasa sekarang ni..
kehidupan aku cukup bahagia, tapi ada sesuatu yang menjadi mimpi ngeri aku
aku berharap bila aku bangun tidur esok.. semuanya akan jadi seperti sedia kala
tak ada pergaduhan :'(
aminn~



No comments: