SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Wednesday, 30 October 2013

almost is never enough

Assalamualaikum :)

mohon pengertian. sekiranya post tidak berwarna, almaknawinya saya post dengan menggunakan fon.
untuk pengetahuan saya sedang dengar lagu 'almost is never enough' kiranya macam tengah fefeeling lah. hewhew

rasanya dah boleh start cerita. mukadimah kau panjang nauuu~ hahahaha
saya nak bercerita tentang kenangan. memori. sepanjang hampir setahun setengah. *mohon yang agak agak emo tu sediakan tisu bebanyak* sedih betul cerita ni. kalah bersamamu.  kalau ada award cerita paling sedih di dunia memang cerita ni lah *amboii.. cerita nak gempak*

fyi, dekat sekolah tadi ada majlis mohon restu tapi untuk PraU je lah. semalam pon ada. tapi gabung dengan Form 5. mana best! kami kan special.  Insan terpilih. hahahahahaha *mohon muntah berjemaah sebab perasan tahap conjuring saya ni tak dapat dibendung* sempat lagi semalam buat ketupat rendang kat belakang time cikgu buat ucapan 'sepatah dua kata'. macam biasa, kalau dah namanya berjumpa dengan guru. memang bercerita panjang. dengan teori, dengan falsafah semua ada lah. tapi itulah. kenangan. mungkin juga itu kali terakhir aku boleh dengar semua amanat cikgu. mungkin tu juga amanat cikgu yang terakhir. aku bakal merindui semua tu *termasuk kerusi empuk kegemaran dan bilik mesyuarat sejuk a.k.a ausie wannabe*
waktu nak tunggu cikgu datang, punya lah lama. so, ada lah beberapa pelajar PraU lain yang mula snap picture.  bersama kesayangan, kegemaran. ummi dengan senang hati main "the hardest game" kat B'Pop *nama phone kesayangan gua* :) ada jugak yang busy pakai inai. mungkin juga nak practice untuk persediaan kahwin nanti. hewhewhew ada yang bergosip. buka kedai kopi teh teh o ais semua ada. tak lupa juga yang membaca. hanya segelintir. kesedaran untuk pelajar yang genius seperti yifei ! tetapi aku hanya memerhati. sorang demi sorang. aku tahu ini mungkin yang terakhir.  sambil tahan sebak *anii.. angkat kain jemuran, hujan nak turun* aku pon decide untuk pergi kelas. tenangkan diri. *sigh* aku sayang mereka. sayang sangat!
walaupon aku hanya kenal diorang kurang daripada setahun setengah, tapi aku tak mampu tipu. aku terlalu sayang untuk tinggalkan alam persekolahan *walaupon rerakan cakap aku budak sekolah yang busuk sebab still pakai uniform sekolah. aku pedulik hapee?!* aku akan rindu waktu rehat sama sama, belajar sama sama, kongsi toilet sama sama *mohon jangan salah faham. kitorang memang sweet. Ok tipu!* bergaduh bersama, perli, buat geng, pakai inai, tengok runningman sesama, mengumpat, menyanyi, menari, melalak, melompat, menjerit senang cerita segala jenis meN- lah. aku bakal rindu :') dan aku akan rindu untuk ucap "Hai kelas yang ceria!"

kami bercinta, putus, sakit hati, stalk semua ada. main game sama sama dalam kelas. kena denda dengan cikgu. duduk luar kelas sampai habis dua masa untuk hafal sejarah. test setiap hari. bacaan lima minit yabg dihabiskan dengan bergosip. nyanyi lagu sekolah. hahahaha :D kelakar! Sebab kenangan tu indah. dan laluan untuk mencipta kenangan tu unik. daripada tak kenal antara satu sama lain, sekarang boleh duduk macam belangkas. hahahaha aku ingat lagi bila first time jamming dengan wada. rasa macam tak sangka, aku berpeluang untuk menyanyi sebab mama memang tak suka. tapi mama bagi kebenaran. mungkin tu hikmah. supaya kenangan tu lagi indah. boleh lah aku cerita kat cucu cicit aku nanti "dulu nanny menyanyi atas pentas tau *sambil duduk atas kerusi rotan pakai gigi palsu* nanny jamming dengan kengkawab nanny sampai lewat petang. siap kena kunci kat blok sebab balik lambat sangat" amboii kau munirah. nanny gituu~ hahahahaha
ohh lupa! kitorang selalu jugak paw duit cikgu, beli chicken chop lah, kepsi lah. sate lah. memacam! yelahhh~ anak kesayangan.  mohon jeles :P ouh yaaaa! kantin! walaupon makanan kantin tu tak sesedap hotel crystal crown or dynasty hotel tapi boleh lahhh~ sebab bila dah lapar tahap conjuring, sebat lah jugak.
kitorang makin matang. kan? Tetambah pulak aku. Alahaiiii.. segan pulak nak mengaku *tutup muka* ahakssss :P tak sangka dah bakal 20. banyak lagi cabaran, dugaan, kenangan yang bakal kami tempoh. tapi sudah tentu tak sama dengan kenangan dalam jangka masa setahun setengah. kenangan silamm.. aku dan dirimuuuu~ *menyanyi sambil gelek inul*

haihhh~ banyak lagi nak cerita. tapi dah nak waktu study. almaklomlahhhh.. sebelum ni memang jarang focus bila study walaupon study almost everyday.  but yeahhh sementara tak mengantuk ni baik study.  nanti kita sambung lagi tau. tunggu :)


Nota : sejauh mana aku berlari meninggalkan kenangan. bayang memori akan semakin kerap muncul dalam mimpi aku. kerana kau semua, kesayanganku

No comments: