SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Tuesday, 10 December 2013

mimpi yang panjang :(

SENTUL : awan yang berarak. mendung. membawa sarat keperitan hidup. lantas menangis dengan penuh hiba

ASSALAMUALAIKUM :)

ecewahhhhhhh.. dah mula dah aku bermadah kata. wewitttt~ mohon beri tepukan. *menari gangnam style depan lappy*
aku nak bercerita sedikit tentang diri aku.
maksudnya, sebahagian daripada diri aku yang munkin anda tidak tahu dan mungkin juga tidak pernah sedar.

AKU SEORANG YANG PUITIS.

benaran? *ikut gaya mat indon sebelah rumah cakap* hahahaha :D itu apa yang pernah orang cakap.
mungkin benar. dan, mungkin tidak.
aku mengaku yang aku memang suka buat sajak, kata kata. tapi, tak bermakna aku ni puitis. ehh? -__-
mesti korang pelik.
untuk pengetahuan korang, aku beranggapan bahawa orang yang puitis ni ialah orang yang JIWANG.
aku jiwang? tetttt~ brutal kot ni. *sambil tunjuk penumbuk* hahahahaha :D

mungkin sebab aku ni perempuan. perempuan mudah tertarik dengan kata kata yang indah. tenang je. kan? setuju tak? siapa setuju angkat tangan! :D
betul lah tu.
kadang tu, bila kita buat puisi atau bait bait sajak. kita akan rasa puas. ye. suatu kepuasan!
aku setuju dengan petikan kata kata ni

Tugas puisi adalah menerjemahkan mimpi-mimpi ke dalam kenyataan: dan mentafsirkan kenyataan dunia ke dalam impian -Nietzsche

ini sebab aku percaya yang puisi kadang kadang mampu membuatkan kita tidak mahu terjaga dari mimpi yang panjang. yelaaaa, dunia ni kadang kadang penuh dengan penipuan manusia. lantas, menyebabkan hati kita terlalu sedih. rindu yang menggunung. haihhh~ sadisnyaaaa..

maka, dengan ini saya tamatkan karangan pendek saya dengan serangkap pantun dua kerat :)

gagah perkasa wahai si badang
pokok jati mampu dibelah.
apa lagi pandang pandang?
rasanya dah boleh blaaaah~



Nota : aku tidak mampu melakar rahsia hati. aku tidak mampu bernyanyi lagu rindu. apa yang aku mampu hanyalah mengarang ceritera hidup.

No comments: