SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Thursday, 23 January 2014

malam yang suram

ASSALAMUALAIKUM

hai! lama nya tak sembang. kan kan kan? *cium pipi kanan cium pipi kiri* hahahaha :D apahal macam geli je? okay okay.  hmmmmmmmmmmmmm.. rindunya :P lama kita tak jumpa. sembang. ouh yaa! saya ada pertanyaan. hmm.. pelik ke kalau seseorang, mempunyai seorang rakan imaginasi? tak kan? hmm.. as long kita rasa happy dengan dia. okay lah tu kan? *macam lifeless jaa ayat kau ni*

ouh yaa! macam bosan kan entry kebelakangan ni? hitam putih je. maafkan saya okay awarks awarks semuaaaaaaaaaa :D kebelakangan ni saya post entry guna fon jaa.. sooo, tak sempat nak edit bagai. maaf ye? ;)

kebelakangan ni jugak, saya kerap post entry macam ala ala awan mendung menanti hujan menemani. kahkahkah :D tengok ayat tu!

hmm.. boleh tak kalau saya nak cerita tentang azam? azam tahun baru :) saya ada tambah azam tau! hahahahaha :D tengok betul betul tau. hmm.. saya nakkkkkk...

SAYA NAK BELAJAR MENCINTAI DIRI SAYA SEADANYA

opss! nampak macam obses dengan diri sendiri kan? * tutup muka* hahahahaha :D tak lah. saya rasa saya perlu. masalah kurang keyakinan ni makin melampau. haihh~

sepanjang beberapa tahun, saya rasa banyak yang saya cuba ubah. kadang kadang benda tu sakit. sakit sangat. kadang kadang sampai saya tak kenal siapa sebenarnya saya. saya terpaksa berpura pura jadi orang lain. hmm.. tapi tak apalah. mungkin, dengan cara macam ni, orang akan happy dengan kita. kan? I hope so.

sepanjang beberapa tahun ni jugak, macam macam yang berlaku. hahahahaha :D suka. dan sebaliknya. ouh yaa! ni bukan cerita tentang cinta, kekasih, belon atau barang kesukaan saya. hahahaha :D

tak tahu macam mana nak mula. sebab saya tahu bila dah mula, saya tak akan boleh berhenti.

untuk beberapa tahun ni.. saya belajar untuk jadi lebih kuat. matang. belajar untuk terus ketawa walaupun sakit. belajar untuk terus membisu walaupon hati menidakkan. sakit. tapi, saya tahu ada hikmah. disaat orang sebaya saya bercerita tentang cinta, saya sebaliknya.

hari demi hari, saya semakin kuat. saya tahu. saya banyak berubah. kadang kadang, hati rasa tak mampu. sumpah tak mampu. tapi, rasa macam mulut tak mampu untuk terus bercakap. membuatkan saya ambil untuk berdiam.

dulu, saya ada step untuk tidur. saya akan pejam mata, ingat balik apa yang dah berlaku sepanjang hari. tak lama lepas tuu.. saya akan tertidur. tapi, untuk beberapa tahun ni.. saya akan paksa diri saya untuk berhenti untuk mengingat kembali apa yang berlaku sepanjang hari. sebaliknya dengan cara dengar lagu. pakai earphone, buka kuat kuat. tidur. hahahahahaha :D

tak menarik. kisah hidup saya kebelakangan ni tak best. langsung tak menarik.

untuk mendengar dan melihat benda yang sama membuatkan saya semakin lemah. untuk melihat lebih banyak air mata yang gugur, untuk mendengar jeritan, tangisan. saya tak mampu.

saya cuma harap, semuanya akan berakhir dengan pantas. dan ianya akan kembali seperti sedia kala.

No comments: