SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Sunday, 23 February 2014

lima.

aku seakan akan menagih simpati
tapi di ruang ini sahaja yang aku
boleh
mampu
untuk melakarkan kesemua perasaan
untuk menulis kesemua aksara kata
untuk menyanyikan lagu rindu.

jujur,
aku tidak pandai melukiskan kesemua kesedihan dan kegembiraan diwajah
aku tidak pandai menulis bait bait kata indah untuk menggambarkan hati aku
aku tidak pandai menyanyikan lagu yang senada dengan rentak hati aku
hanya ini yang aku mampu lakukan.

mungkin aku lebih senang untuk terus menyendiri
memendam rasa
mendiamkan diri
walaupun menggunung tinggi hasrat aku untuk meluahkan rahsia hati.

kengkadang setiap bait bait indah ni seakan akan tidak cukup aksaranya untuk menyatakan rasa hati
barangkali aku lebih senang untuk terus menipu

ya, aku seorang pendusta.

No comments: