SMILE LIKE YOU'VE NEVER CRIED, FIGHT LIKE YOU'VE NEVER LOST, LOVE LIKE YOU'VE NEVER BEEN HURT, AND LIVE LIKE YOU'LL DIE TOMORROW

Sunday, 16 March 2014

adam, maaf :(

insecure.

pelik ke bila aku cakap aku susah nak percaya orang, terutamanya lelaki?
pelik ke bila aku cakap aku takut lelaki?
pelik ke bila aku rasa tak selesa bila ada dikalangan lelaki or ada lelaki dalam kumpulan aku?
pelik ke bila aku cakap aku tak pernah rasa selamat bila ada lelaki kat sekeliling aku?
pelik ke kalau aku kasar dengan kaum adam?

aku mungkin digelar prejudis oleh sesetengah orang.
tapi yang pastinya, aku masih waras.
aku tahu apa yang betul dan apa yang salah.

jujur,
aku tak pernah rasa selesa bila adanya kehadiran diorang

mungkin juga sebab dah terlalu banyak benda yang jadi
mungkin juga aku dilahirkan dalam kelompok yang ramai kaum hawa
mungkin juga sebab selama 5 tahun aku duduk di asrama perempuan
mungkin juga ada segelintir lelaki yang tak bertamadun buatkan aku jadi takut
dan
mungkin juga kerna aku tahu yang aku terlalu mudah jatuh cinta

nota : bukan semua yang kita nampak tu jelas. kadang kadang samar. dalam kesamaran itu, ada sejuta rahsia.

No comments: